söndag, februari 18, 2007

Transfobi

Nu är jag igång och länkar till kvällspressen igen. Oförbätterlig.

Att sådant  här händer är en typisk beskrivning på vad jag finner sjukt i världen. 
Att människor finner det så hotande att de blivit attraherade av någon som råkar ha samma delar mellan benen så att de måste misshandla den de var attraherade av.

Det räcker inte med att säga: "Oj! Jag trodde du var tjej. Då får det nog vara." 
Utan man måste använda nävarna i den här situationen för att hävda sin sårade manlighet och för att radera eventuella misstankar över den egna heterosexualiteten.

Tycker dock att kommentaren på Rstvideo.com måste citeras.

"Sen förstår jag att mannen i fråga blev lite förvånad när kvinnan klädde av sig naken och det visade sig att hon var en man. För att göra en sån här sak måste man nämligen ha sjukt stora kulor."

Helt klart att det krävs en hel del mod, i övrigt föredrar jag att hänvisningar till mod inte 
baseras på storleken av ens testiklar men här passade det, för att plocka upp nån på stan för att man ska ha sex, utan att klargöra vilket kön man har. Antar man att det är uppenbart, eller är det helt enkelt att man överför ansvaret för andras homofobi på dem själva?


Andra bloggar om: , ,