måndag, februari 11, 2008

What if!

Det här är mitt första och förhoppningsvis enda sportinlägg. Sport är ett otyg som borde bekämpas och all sport borde rapporteras i särskilda medier så allmänheten skyddas från dumheterna. Det sagt, så gör jag precis tvärt om.

Kallur tog världsrekordet i 60m häck (konstig distans, påminner om skolidrotten). Alla hyllar och många jämför med Engkvist, där förstås Kallur framställs som den rena, oskyldiga tösen från Dalarna. Mot den bilden ställs den onda ryska fuskaren. Tös föresten, varför i hela friden kallar man en 26 årig elitidrottare för en tös? Det är väl ingen som kallar manliga idrottare straxs under trettio för gosse? Förminskande är vad det är.

Nåja till ämnet. What if, rent hypotetiskt, Kallur åkte fast för doping. Hur skulle media och folk reagera? Tror själv att det antagligen skulle målas upp som det största sveket i svenskidrottshistoria (historian om hur svenskar leker och kolektivt låssas som om det vore viktigt). Jag tror i alla fall att det definitivt skulle döda all tro på att svenska idrottare inte använder doping. Jag kan riktigt se löpsedlana framför mig om sveket. Kallur skulle behöva gå i landsflykt, det är i alla fall en sak som är säker.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Etiketter: , ,

1 Comments:

Blogger needy girl said...

Det blir ju ännu mer patetiskt när man tänker på att Ludmila och hennes "rompa" var hela svenska folkets Guldmila till dess hon åkte fast för doping en andra gång. Då blev hon väldigt rysk igen.

9:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home